TRAUMAN OCH DET MOTSATTA

Hej alla!
Harjust tittat på Heroes. Gick inte det på canal + eller nåt sånt förut? Skitsamma. Igår när jag och Hedvig åkte tunnelbanan hem från plugget kom en man vid Mariatorget rusande in i vagnen och ropade "DRA! DRA!" Han var helt galen och han hade en systemetpåse med sprit och öl i med vilken han försökte slå en kille+två väktare som försökte gripa honom. Det var en sån där gammal vagn ni vet och jag satt vänd ifrån honom i gången och Hedvig mittemot mig. Plötsligt hörde jag en högljudd smäll precis bakom mig. Mannen hade sulat påsen med spriten i väggen och allt flög och det var vin överallt och Hedvig ryckte tag i mig och tillsammans sprang vi så fort vi kunde ut ur vagnen. Till slut kunde de två väktarna med hjälp av den andre mannen brotta ner honom och sätta handklovar på honom. Det var verkligen skitobehagligt. Var väl nåt psykfall från Mariakliniken. Han var inte uteliggare eller ofräsch på nåt sätt - mer än att han var jävligt hotfull dårå =P

Väl hemma var jag tvungen att sätta mig ner med psykologin och plugga på det. Hade nämligen prov idag och trots att igår var första gången jag pluggade på det, kändes det riktigt bra =) Nu är jag i fas igen.

Idag har jag tillbringat hela eftermiddagen med min faster Sussie, hennes mamma, hennes man Terje och min kusin Alea.  Vilken gullunge hon är alltså =D Vi träffades på Medis och fikade innan vi gick in och kollade i skrapan. Den var väl sådär måste jag säga. Ut igen och efter lite vandrande på söder kom vi in i en affär med skitcoola barnkläder. Alea som fyller fyra månader imorgon fick en brun klänning, en cheap monday typ lovikka-stickad tröja och en grå "dress" med en motorcykel på. Den grå dressen var från ett märke som hette "appemannen" eller nåt sånt. Perfekt för dem eftersom Terje är norrman. En tröja de köpt i Sverige av norskt fabrikat =) Dessutom var lovikka tröjan vit, blå, röd =P

Helt underbar eftermiddag har jag verkligen haft. Vi bestämde också att jag ska komma och hälsa på dem i New York =D=D=D=D

Hemma hade päronen käkat på donken så jag fick hitta på nåt att käka. Klockan var typ halv åtta då och jag hade ätit en banan sen klockan ett så jag hade minst sagt lite kurr i magen =P Snäll som mamma är så slängde hon ihop en god omelett till mig =d och sen käkade jag framför TVn och kollade på Vänner.

Nu ska jag gå och lägga mig. Måste ladda inför imorgon då vi ska ut och orientera.
Puss och godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback