STACKARS

Vad lite jag bloggar nuförtiden. Vet inte om det är för att jag inte hinner, inte har nån lust, eller helt enkelt inte har nåt vettigt att komma med. Den här veckan har dock, hittils, inte varit som andra. Det är en del av mig som saknas. Jag är inte helt komplett. Hedvig är sjuk. Lilla stackare som ligger och vrider sig i plågor av förkylningens omättliga lust att fördärva. Mjukisbyxor, té och silkeslena näsdukar är till ingen nytta, inte ens Ben & Jerry´s glass (som jag just lärt mig att det heter) och Top Model kan lindra den smärta som utan minsta antydan till barmhärtighet tar ut sin rätt i hennes oskyldiga lilla kropp. BLI BRA SNART!

Var på första körmötet igår. Vi ska sätta upp en jättestormusikal med andra körer från hela stockholm mederkande. Och ni vet ju att vi åkte till Washington förra året - i år blir det antingen Rom eller Genéve =) I plugget är allt som vanligt. Vi håller på med en jäkla massa kasus och skit i latin. Latin har 6 kasus. Jaja, finskan har ju 15 så jag kommer ju ganska lindrigt undan i alla fall.

Har just cyklat, det var riktigt skönt och nu ska jag snart göra mat och italienskaläxan. Nåt roligare än så här hade jag inte att säga =P

Cin cin

Kommentarer
Postat av: Hedvig

inte för att vara språknörd, men har inte finskan 13 kasus?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback