NUMERA LAGLIG SKOTERFÖRARE

Hej alla!
Är hemma efter att ha varit i varit i Berga för att ta förarbeis för terrängfordon eller som det heter på mer vardaglig svenska - körkort för skoter och fyrhjuling. Känns jätteskönt att ha tagit det. Vi kgick upp klockan sju eftersom vi skulle vara är vid nio. När vi kom fram fick vi kaffe och smörgås innan vi gick in i en lektionssal och gick igenom boken fram till klockan tolv. Det var lite segt måste jag erkänna. Lunch och därefter gick vi ut på parkeringen där vi med fyrhjuling körde slalom mellan koner, både fram och tillbaka. Sen skulle i göra bromsprov för att visa att vi kunde behärska en tvärnit och sen skulle vi köra på skrå. Efter det blev det lite fika och sen gjorde vi teoriprovet. Alla 23 deltagare blev godkända och sen var vi klara för dagen.

Hemma igen var vi riktigt trötta så jag slaggade en stund på soffan innan Fille och pappa åkte ut och övningskörde och jag och mamma promenerade till affären. Vi köpte lite till middagen och lite efterrätt som vi båda var jättesugna på - Nyponsoppa med keso och mandelbeskvier. Just nu vill jag bara ha mat dock. Är hur hungrig som helst!

Imorgon ska jag göra nåt som jag har längtat hur länge som helst efter. Jag ska äta middag med min faster från New York. Äntligen ska vi träffas och dessutom får jag se min lilla kusin. Jag ska köpa nån liten sak till henne. Det blir att gå till BR på håltimmen eller nåt =P

Hoppas ni alla har haft en bra helg =)
Cin cin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback