BACK IN TOWN

Jodå, jag lever faktiskt =P

Är nu hemma igen efter Goaresan. Det var en riktig upplevelse. Sol, sol, sol, värme, bad och kultur. Jag trodde det var en klyscha att "indier är så himla vänliga" men de var de verkligen. Ärligt vänliga. Inte som thailändare som är vänliga så länge allt går som de vill. Allt var så himla annorlunda. Servitören kunde komma och stå vid bordet och småprata helt ogenerat en lång stund, utan att det var konstigt.

Det märkligaste var hur alla kom ihåg en. "I saw you at Tito's last night" eller "My friend told me you were in Calangute yesterday" var meningar man kunde får höra titt som tätt. De kom hela tiden ihåg ens namn, varför man kände sig smått generad när man inte kom ihåg den personens namn.

Mat var en kul liten sak. Den var verkligen jättegod. Kunde ha varit starkare tyckte mina familjemedlemmar vilket ständigt var ett problem. Jag kan inte ha nån chili alls i min mat medan de vill ha jättestarkt. Man kunde inte fråga om nåt heller typ "does this meal contain chili?" eller nåt sånt. Då trodde de att det var ett påstående. Om jag sa "no chili, no tomato så fick jag oftast en maträtt med chili och tomater. Riktigt irriterande! Därför var det alltid ett litet äventyr att gå på restaurang =P

Magsjuk blev man också såklart. Låg däckad med 40° feber en dag men det gick över fort som tur var. Pappa fick en släng av det också.

Finns så mycket jag kan berätta men jag kommer inte på så mkt mer just nu. Dessutom blir det tråkigt med allt på en gång så ni får veta mer eftersom =P

Kom iallafall hem ordentligt och pallrade mig till stallet där jag fick rida Lady. Blev lite sur först eftersom jag ska tävla Crest på söndag så jag hade gärna ridit honom. Dock blev det bra ändå. Lady var en toppentrevlig häst och Crest såg fin ut så det går nog bra ialllafall. Nu ska jag åka och handla och sen ska jag laga lite käk. Senare kväll kommer Hedvig och Martin hit och vi ska se på Idol =D

Cin cin

Kommentarer
Postat av: Victoria

Låter som en trevlig resa trots lite magsjuka och liknande :) Skönt med lite sol såhär i mörkret också!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback