DOMENICA

Domenica uttalas domEnica. Idag har varit värsta softdagen. Vaknade vid tio efter att ha varit uppe och sett på melodifestivalen. Stackars the Ark men alltså, nja deras uppträdande var inte hundra alltså. Det var nåt konstigt med ljudet alltså. Det var inget tryck vare sig i musiken eller i rösten. Tyvärr, hade verkligen unnat honom en vinst.

Däremot var det helt rätt att debutanten Serbien vann. Skönt att en normal homosexuell person som inte är transa eller vrålsnygg (tyckte faktiskt att hon liknade Quasimodo i Ringaren i Notre Dame) eller har kort-kort. Det är faktistk lite Cissi över henne när jag tänker efter =P Och vilken sångerska hon är sen! Vilken kontroll! Det är så att jag inte ens vill sjunga låten för att jag känner mig så dålig då.

Däremot skulle The Ark ha placerat sig bättre än 18. Om jag hade fått bestämma hade ordingen varit
1. Serbien - Jag ska stjäla hennes stämband
2. Vitryssland - The whole package, anlednigen till varför jag vill bli artist. Det ser så jäääävla kul ut!
3. Finland - Skitball brud med mycket Amy Lee i sig. Tunga gitarrer och modern finsk rock. Keep it up!
4. Ryssland - Sveriges Cosmo4, skitbra låt även om chicsen inte vet vad de sjunger om.
7. Grekland - Jag gillar att grekerna tar vara på sin kultur och hela tiden kommer med nytt men med samma grekiska rytm och detta var dessutom en bra låt. Synd att den kommer att spelas sönder på Rix FM
8. Makedonien - Vacker sångerska med bra röst. Trevligt med tretakt för en gångs skull även om den var lite svår.
9. Sverige - Här skulle The Ark ha kommit. Synd att det inte gick bättre.
10. Moldava - Lite underlig dress men vilken sångerska. Herreje de tonerna är inte lätta att ta live.
11. Georgien - Madonna goes Björk eller tvärtom men jag kan inte hjälpa att tycka att refrängen är dödsball.

De restrerande länderna Ukraina, Turkiet, Bulgarien, Armenien, Ungern, Bosnien & Herzegovina, Rumänien, Slovenien, Lettland, Tyskland, Spanien, Litauen, Frankrike och Irland kunde ha varit vilken ordning som helt utom Storbrittanien som var hopplöst dåliga. Tycker att det är ett stort hån men efter hur placeringen blev så tror jag nästan att det är de som har rätt inställning till tävlingen. De direktkvalificerades (som allltid), gör lite reklam för British Airways och sen är de nöjda. Jag fattar inte varför man lägger ner så mkt pengar på något som man ändå inte tar på allvar.

Idag var som sagt väldigt soft. Har typ bara varit hemma. Kollade lite hotell och flygnignar till London (inte med British Airways dock) som jag och mamma ska åka till. Vi måste bara hitta ett passande datum. Sen gick vi ut och gick och var borta i drygt en timme. Har nu kollat på Wallander som skönt nog inte var lite ångestframkallande som förra veckan.

Imorgon har jag skola en kvart. Det är ett seminarium och jag har glömt boken så jag har inte pluggat ett skit. Men man får ju ha boken med sig och dessutom är jag ju inte själv så det ska nog gå bra ändå =P

Cin cin

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bruden från Moldavien sjöng bra ja ^^^^^^^^^^

2007-05-15 @ 13:54:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback