Schlager-Åh när ni

After Darks låt "(Åh) när ni tar saken i egna händer" är ju  bara så sjukt rolig och jag måste faktiskt erkänna att jag röstade på den. Hur roligt hade det inte varit om Sveriges största Drag-queen sjöng på engelska om hur "We must debate"? Haha, det hade blivit den roligaste ESCn nånsin!

Det roligaste är budskapet. Det är inte att man ska runka tills man somnar eller nåt i den stilen.
Nä, det roliga alla som inte tycker om den för att den är osmaklig och skamlig. Det är ju bara deras fantasi som gör den det. Vilken fantasi de måste ha, hahaha. Alla som inte fattar det budkspet tycker förmodligen att den är dålig. Sen kan man ju diskutera hans mindre smickrande ben som är smått anorektiska men det får nån annan blogg göra.

Förövrigt tror jag att The Ark kammar hem det här men jag tror att de får stort motstånd av Andreas Johnsson. Dock är jag inte säker på att detta går hem i europastugorna. Därför kanske man ska lägga en röst på Sonja Aldén. En liten outsiderballad sådär. Sarah Dawn Finer skulle jag dock inte rösta på. Hon sjunger jättebra, absolut men det händer liksom inte nåt. Jag skulle önska att hon exploderade liksom.

Jag tror att det är en ballad som tar hem det här i ESC. Vi har liksom fått nog av trummor, etno-pop, dance och monsterrock i Eurovision och det var riktigt längesen en ballad vann. Tråkig ESC det kommer bli om det bara blir ballader dock hm...Men det blir väl som vanligt: I år  kommer förmodligen det mesta se ut som nåt från Star Trek och sen vinner nåt helt annat. De som vinner är alltid de som är före sin tid.

Nån som inte får vinna dock är, den numera Carola-kopian Sanna Nielsen. Jag fattar inte hur man kan vara 35+ när man är 22.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback