BOUNA SERA, BUENAS NOCHES, GOOD EVENING, GOD KVÄLL

Ciao belli
Hur har ni haft det idag? Själv har jag haft en sprudlande dag med lite ångest, lite spring, mycket lycka och en hel del glädje =) Vaknade vid tio-tiden av att klockan ringde. Trodde aldrig att jag skulle sova så länge, men jag var väl trött.

Gick upp, käkade banan-müsli-yoghurt frukost och läste lite bloggar. Drog till plugget en timme senare och möttes av eko uppe vid skåpen. Hm...visade sig senare att jag inte hade nån italienska förrän vid halv två tiden och då hade jag ju lovat Iso att följa med henne till karolinska. Dessutom hade jag inte fixat ledighet till på torsdag och fredag.

Det löste sig dock efter att jag hade fått i mig lite kaffe och solat lite. Till slut blev det så att jag sket i italienskan (vi skulle ändå bara kolla på film) och åkte med Iso, som jag hade lovat. Inte varje dag man åker till karolinska så efter att ha irrat lite på St: Eriksplan såg vi till slut bussen och satte efter den i en spring-för-livet takt =P Vi hann i allafall med den och var snart framme. Där fanns det en hel del ögongodis att iakttaga ska jag tala om. Oj oj oj - unga AT-läkare och byggarbetare som mina ögon vilade på medan upptagna Iso inte var lika road. Det gick riktigt smärtfritt att hitta rätt och röntgen tog inte mer än tio minuter så snart var vi på väg tillbaka igen. På tunnelbanan vid hötorget kom två tanter in i vagnen och vi ställde oss upp för att erbjuda dem våra platser. "Dagens ungdomar", "Det var verkligen vänligt" och annat var det vi fick höra de närmsta minuterna och när vi åter igen kunde ta upp vårt samtal var jag inte så enagerad (sorry) eftersom tanten som jag hade gett min plats åt var jäkligt kåt på Isos väska och jag kunde inte låta bli att titta =P

En sallad från Åhléns blev dagens lunch och vi gick över plattan för att sätta oss i kulturhuset. Bäst vi sitter där kommer en tant och säger lite tafatt att "det finns ett matrum", följt av "förstår ni?" "Nä, vi har IQ silverfisk" hade jag lust att säga men jag fattade att hon bara menade väl. Därpå blev vi ledda genom barnavdelningen med skrikande barn (vad ÄR det med mig och förföljas av skrikande ungar?=P) till ett avlägset rum med pirayor. Jag skämtar inte - där fanns ett stort akvarium med pirayor. Fick lite Hans och Greta känsla där ett tag. Vi ska äta lunch och sen ska vi kastas till pirayorna. Det blev ju inte bättre av att fiskpinnarna höll stenkoll på oss. De följde varenda rörselse vi gjorde.

När vi var klara gick vi ut igen och tog ett varv runt Sergels Torg där bla Östra Real, Kärrtorp och Riddarfjärden åkte studentflak och det var ett jäkla liv. Skitroligt =) Man blir så glad av att se så glada människor. Fattar inte hur folk kan tycka att de är irriterande.

Mötte efter ett tag Ranvaig som hade köpt tuggummi för att vi hade väntat. Mina favoriter hade hon hittat också, tack, tack =) Åkte därefter hem och såg på cityakuten och väntade på att familjen skulle komma hem. Istället ringde mamma och sa att hon var i stan och att pappa skulle komma hem sent idag. Jag åkte in igen för att möta upp henne och efter ett jäkla letande på systemet gick vi till Arigato för att äta middag. Sushi med tempura till frukost tänkte jag säga, jag menar förrätt. Sen gick vi och handlade på Åhléns. Vi var så jäkla sugna på panacotta med färsk frukt och till slut hittade vi det. Efter lite parodier på vår GPS inne i affären (om tre meter - ankommer målet mjölk på vänster sida) kom vi till slut därifrån också.

Vi fortsatte att garva åt vårt, enligt oss, otroligt roliga skämt på vägen hem, samtidigt som vi sjöng på toyotasången.
Hemma blev det god efterrätt och kaffe med lite taskig tv-underhållning i form av bingolotto innan jag satte mig på cykeln. En liten dusch sen och här är jag. Trött men glad eftersom jag nu har sommarlov. Imorgon blir det nåt slags firande av nationaldagen innan vi drar till götet på eftermiddagen. Ha en bra kväll, även om det inte är så långt kvar på den =P

CIN CIN

Kommentarer
Postat av: Helena

OK, jag skickar alla väskorna, haha! Ja det är svårt att välja!

Postat av: max

du kunde ju tagit dej tid att komma på min mottagning;)

2007-06-06 @ 01:39:30
Postat av: Anonym

svar: VA?! Haha kan man, dem skorna har inget possitvt med sig

2007-06-06 @ 09:36:50
URL: http://puuccii.blogg.se
Postat av: Crazypill

PRECIS så sa vi med, att det är själva grejen ATT grilla som gör det, själva ätandet är mindre viktigt =)

2007-06-06 @ 09:38:28
URL: http://crazypill.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback