LIVSTECKEN OCH "HATA STÄDER"-FUNDERINGAR

Nejdå, jag har inte gått i ide.
Vad dålig jag har varit på att blogga. Trots att jag inte har haft så fruktansvärt mkt annat att göra. Fast det är nog just därför. Hade jag bara bloggat för bloggandets skull hade det bara varit inlägg med massa tråkigt skitsnack och jag vill ju inte uppehålla er med massa meningslöst strunt.

Jag befinner mig fortfarande i skåne och vädret kunde ju ha varit bättre om jag säger så. Har regnat varje dag med några enstaka uppehåll. Har varit ute lite ändå men det är svårt att göra nåt ordentligt när min farmor mår dåligt. Så blir det med gamla när det är dåligt väder. Jag hittar förstås på andra saker men ni vet: landet och långa avstånd plus omyndig tjej utan varesig körkort eller moped går inte så bra ihop.  Har iallafall köpt nya Harry Potter boken och läser den mest hela tiden. Jag har klämt 200 av drygt 600 sidor och en, två, kanske tre har redan dött =) Det händer saker hela tiden. Stor skillnad från de andra böckerna.

Har gjort lite annat också: städat, varit ute med hunden, handlat, ridit och lite sånt. Red med Jenny i måndags. Den mest levnadsglada häst jag nånsin suttit på. D-ponny, Irländsk import och helt mjölkvit. Och jäkligt snabbt, vilket jag fick erfara när vi galopperade på ängen vid stranden. Helt tokig. En tant frågade hur jag kunde hålla mig kvar. Jag har nog helt enkelt inte vett att vara rädd =P Red med Anna igår på isisen Leggur. Vi tog i stort sett samma runda men det var skönt ändå.

Imorgon ska iaf jag och Ellen till Lund =) Lilla staden där jag mellanlandade i fredags. Det ska bli riktigt kul. Vad som jag kände var bra med Lund är att eftersom det är en univeritetsstad är den ganska nationell så när man kom som stockholmare och skulle köpa kaffe var det inget konstigt med det. I den lokala affären här eller i Simrishamn rynkar folk lite på näsan när de hör att man är från sthlm. Så är det i gbg också och i Borås, men där pratar jag oftast boråsmål så ingen märker nåt. Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Det är inte ofta jag fetar och kursivar men Vad är det med Sverige och ha "ärkestäder"? Städer som man hatar, bara för att hata dem och dess invånare. Helt sjukt ju! Att säga att "Stockholmare är så" och "skåningar är så" säger ju allt om den som har dessa fördomar och egentligen ingenting om sthlm och skåne.

Har inte träffat mamma och pappa på nästan en månad. Jag tänker inte så mkt på det, eller jo, det är klart jag saknar dem men jag har absolut inga problem med att vara ifrån dem. Mest märks det på mamma. Jag känner henne bättre än hon känner sig själv så när det är något märker jag det direkt. Grejen är det att jag vet inte om jag längtar så mkt hem. Jag längtar efter mina kompisar och min familj men inte efter Sthlm och den vanliga vardagslunken. Börjar jobba på måndag och då blir det som vanligt: Upp kl 8, göra i ordning sig, gå till jobbet, äta frukost, arbeta, arbeta, gå hem. Här vet jag aldrig vad som kommer att hända, även om det inte direkt händer så mkt ändå. Kompisarna här jobbar ju också.

Men jag roar mig med att cykla och lite sånt. Ska försöka fixa några batterier så jag kan ta kort med min kamera som bara säger "battery empty" fast de är fulladdade. CP-kamera.

Det var nog allt jag hade att säga för nu. Hoppas alla har det bra =)
Cin cin

Kommentarer
Postat av: Johanna

gör listan du med ;)
Hur är det annars då? haft en bra dag? :)

Postat av: sanna

Hej!
Numera hittar du min blogg på följande adress; http://wiiiberg.tjejsajten.se
Har tidigare bloggat på wiiberg.blogg.se!
Hoppas du följer med mig till min nya blogg! :)

2007-07-26 @ 18:45:28
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback