De vuxna är de riktiga tonåringarna

Känner mig faktiskt tvungen att argumentera lite för vårt folkslag!

Man säger att ungdomar och tonåringar är kaxiga och inte visar hänsyn och respekt. OK, jag kan hålla med om att vi ibland pratar högt i mobilen men det är ingenting emot den brist på hänsyn som helt vanliga vuxnar har. På tunnelbanan i rusningstrafik slänger de sig ner på närmaste säte för att få slippa stå.

När jag åkte tunnelbana så sent som förra veckan var alla platser fulla och vid dörren står en gravid kvinna. jag och en annan tjej i min ålder som jag inte kände ställde oss genast upp och erbjöd vår plats och de andra affärsmännen i grå kostym och slips som satt omkring oss var märkbart generade över att de inte tänkt på att erbjuda sin plats. De skulle de vara också!

Eller som igår när jag skulle åka till stallet. Jag kommer in i vagnen och märker genast att en tant på en sisådär 40 år stirrar på mig med lite avsmak. När vi närmar oss Älvsjö säger hon till slut: "Du ska egentligen inte åka med ridkläder på dig, folk kan vara allergiska." Jag lacka loss totalt. Först visste jag inte vad jag skulle säga, för jag blev så jäkla paff. Jag som är noggrannast i världen med att sitta i vagnar där djur är tillåtna. Vad har hon för rätt att komma och anklaga mig? Vanligtvis brukar jag vara ganska snabb och vass i käften men den här gången blev jag totalt stum så till slut sa jag bara (lite bitchigt dock) att man faktiskt fick ha djur i den här vagnen. Jag hade så gärna velat äga henne. Grämde mig över det hela kvällen.

Får jag höra att vi är respektlösa en gång till går jag fan upp i atomer. Så nu alla ungdomar - make me proud!

Kommentarer
Postat av: Cammo

Tänk inte så mycket. Det va en kärring. Bästa du kan göra är att inte bli en.
Hoppas du och Hevig får det bra i fjällen. Ta hand om er :)

Postat av: Dag-Harald

Män ställer sig inte upp för gravida kvinnor, de ska ju föda någon annans barn. Väldigt solidariskt. Hurru, tanter är bittra små luder som klagar över allt och alla, vare sig du säger ifrån eller inte! Don`t care about your lack of word.

2007-03-04 @ 22:05:57
URL: http://colalight.blogg.se
Postat av: Dag-Harald

Män ställer sig inte upp för gravida kvinnor, de ska ju föda någon annans barn. Väldigt solidariskt. Hurru, tanter är bittra små luder som klagar över allt och alla, vare sig du säger ifrån eller inte! Don`t care about your lack of word.

2007-03-04 @ 22:05:58
URL: http://colalight.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback