Kulturell dag på stan

God kväll på er =)
Idag har varit en riktigt skön dag. Slutade vid elva men vi åt lunch i skolan så vi gick vid tolv. Skulle egentligen ha haft engelska men orka sitta där bara för att se en tråkig film. Vore ju skillnad om vi lärde oss nåt!

Jag och Hedvig åkte istället in till stan där vi först gick till Eden, långt upp på drottninggatan, där är man inte så ofta, eller...inte vi iallafall =P. Efter det fick vi kaffe och kom på att vi skulle åka till gamla stans julmarknad. Till Gamla stan alltså och vi hann med ett besök i Storkyrkan också. Det är rätt häftigt där inne. Det var en riktigt fin krubba i år.

Efter det tog vi några varv på julmarknaden. Gick runt och tittade på de gårdstillverkade ostarna, korvarna och de nybakta lussebullarna. De hemgjorda små tomtarna och sameverktygen. Helmslöjd är himla kul att titta på men ack så icke nödvändigt det är.

Sen åkte vi hem och jag tillbringade eftermiddagen med att plugga inför psykologiprovet imorgon. Åkte sen till stallet där jag fick rida Lady. Eva är på galapremiären av Arn så jag fick hennes lektion =) Hästarna var lite tokiga i och med att det var så kallt och det gick inte så bra i början men på slutet fick jag till det.

Nu ska jag sooova och det ska bli fett skönt.
Puss på er =D

Kommentarer
Postat av: Anonym

ha en trevlig kväll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback