VAD ÄR DET FÖR DAG IDAG?

Ja, för alla som inte vet är det min födelsedag idag =D Igår hade vi lite släktkalas för mig (det är faktiskt inte helt fel eftersom jag hade fyllt år den 14 om det inte varit sommartid) och jag fick en hel del fina saker. Dagen spenderades i hemmet med att städa och lite sånt. Jag och pappa åkte och handlade i Årsta och åt sen lunch på Palmyra, väldens bästa kebabställe. Jag käkade en falaffel i bröd. Hur gott som helst och inga tomatiga såser med chili och annat dumt =P

Hemma igen blev jag jättetrött och slockade i en timme innan jag som vanligt bänkade mig framför cityakuten. Clooney är påväg att sluta nu, det är nog inte många avsnitt kvar till Such Sweet Sorrow nu =( Men jag har ju alltid Noah Wyle kvar =P

Halv sex kom bror som misshandlade ringklockan på sitt vanliga vis och av honom fick jag ett notställ, hur bra som helst. Efter som tiden gick kom lite fler och jag fick ett gitarrställ, ett halsband och ett biokort. Sedan kom den stora finalen. Mina damer och herrar, jag har fått en ny GITARR!!! =D=D=D En Crafter, stålsträngad, inpluggbar och hur snygg som helst.

En hals av körsbär, kropp av valnöt och detaljer av pärlemor. Fattar ni jag är rätt nöjd =P Fick dessutom lite pengar imorse som jag idag glatt ska spendera på grönan =) Ska snart möta upp Martvig och några till =D

Har lyssnat en hel del på Keane igår och så länge som idag har gått. Min absoluta favoritlåt med dem är Somewhere only we know, vilken både är helt underbart rolig att sjunga och spela. De få avsluta detta inlägg:

Somewhere Only we Know
I walked across
an empty land
I knew the pathway like the back of my hand
I felt the earth
beneath my feet
sat by the river and it made me complete

Oh, simple thing
where have you gone?
I'm getting old an I need something to rely on
So tell me when
you're going to let me in
I'm getting tired and I need somewhere to begin

I came across
a fallen tree
I felt the branches of it looking at me
Is this the place
we used to love?
Is this the place that I've been dreaming of`?

Oh, simple thing...

And if you have a minute why don't we go
Talk about it somewhere only we know?
This could be the end of everything
So why don't we go
Somewhere only we know?
Somewhere only we know

Oh, simple thing...

And if you have a minute...

This could be the end of everything
So why don't we go
Somewhere only we know?
Somewhere only we know

Kommentarer
Postat av: Struntlillstrumpa

Åh jag vill också ha en ny gitarr :)

Postat av: Sofia

Grattis på födelsedagen! :D När får man läsa om hästarna igen? :)

2007-08-15 @ 21:15:14
Postat av: Mija

GRATTIS GRATTIS på födelsedagen!! :)
Hoppas dagen blir fin, du berättar väl vad du fick i alla hårda paket sen va? ;)

2007-08-15 @ 21:25:38
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: Annelie

GRATTIS GRATTIS så här litttttteee i efterskott.Hoppas du är nöjd med födelsedagen..Jag antar att du är det med tanke på den fina gitarren=)

2007-08-16 @ 02:05:45
URL: http://rospinglan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback