FÖRSTA SKOLDAGEN

Yo maddafackas =P
Jorå även jag kan lite blattesnack, haha. Första dagen i skolan idag. Började med upprop klockan nio och gick sen vidare upp till ett klassrum på tredje våningen där vi fick fylla i lite kontaktuppgifter, fick kopierings- och SL-kort. Inte jag dock för man måste tydligen bo minst 6 km från skolan för att få ett sånt och jag har bara 4,3. Helt sjukt ju! Ska alla andra gå eller? Inbillar de sig att de som har gångavstånd till skolan inte åker nånstans nån gång? Som om det inte finns ett liv utanför skåpen i korridoren? Jag hade fattat om det var 2 eller 3 för det kan man faktiskt gå. Men 6! Över en halv mil! Vi kan ju tvinga alla politiker som bor 6 km ifrån riksdagen att gå så får vi se hur kul de tycker att det är. 2 eller 3 skulle vara rimligt och ett sätt att motivera elever att gå till skolan och på så sätt få motion. Men inbillar de sig att nån kommer att gå 6 km bara för att skolan inte förser en med kort? Det är bara en dålig bortförklaring för att kunna skära ner på skolans avgifter *argh*.

Jaja, nu har jag fått avreagera mig lite =P
Hade sen naturkunskap. Fick titta på lite betygskriterier och kursmål och sen gjorde vi ett enkelt labtest. Skola enligt schema första dagen, jag vet. Jag undrar just hur länge jag kommer att stå för det jag skrev i det förra inlägget =P Vi hade långlunch så vi åkte till Claes Ohlsson i gallerian. Hedvig köpte en bra mapp och jag köpte ett hänglås. Tillbaka till skolan där det var dags för individuellt val, i mitt fall dans. Vi kommer att få göra massor med roliga saker tror jag, det ska bli jättekul faktiskt =)

Imorgon ska jag ha italienska, spanska, latin, engelska och psykologi. Ska ha min gamla musiklärare i psyk och han var inte så bra i det så jag vet inte alls hur det kommer att sluta. Jag hade faktiskt sett fram emot psykologi =( Men vem vet, han kanske är mycket bättre på det här?

Hoppas ni också har haft en bra dag
Peace out =P

Kommentarer
Postat av: Natalia

tack så mycket! :D åh usch börjar skolan imorgon!!!

Postat av: Nina

tack detsamma!..

2007-08-21 @ 04:09:58
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Anonym

svar: nej i svenska kronor

2007-08-21 @ 07:48:43
URL: http://puuccii.blogg.se
Postat av: Karin

ha en fin dag:)

2007-08-21 @ 10:34:27
URL: http://karinolofsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback