Helgens hetaste tips

Nu är det helg igen. Listan är lite sen, får bakläxa på det men...bättre sent än aldrig, right =P

LÖRDAG
Solklart: Ha en liten tjejmiddag för att fira att våren har kommit. Laga mat tillsammans, lyssna på musik ni gillar, hyr en film, bara fantasin sätter gränser. Gör nåt enkelt och gott. Egen pizza t. ex. Finns färdiga halvfabrikats degar att köpa i affären där man bara tillsätter lite vatten. Finns både fullkorn och vanlig. Sen kan alla ta på vad var och en vill ha, champinjoner, musslor, salami, skinka, ost, räkor, you name it =)

Helt OK: Köp en korg jordgubbar. Har sett att det har kommit en hel del fina. Jag vet att man ska stödja den svenska produktionen och så men jag älskar verkligen belgiska jordgubbar och såhär tidigt på säsongen är de de bästa man kan få tag i. Ät dem som de är, med lite socker på eller varför inte doppa dem i lite turkisk yoghurt med en skvätt honung i? Mumsfilibabba =)

I nödfall: Vårstäda rummet eller bostaden lite. Plocka bort saker, dammsug, moppa golvet, damma prylar och tvätta fönstrena. Det blir fint och jag lovar - du behöver inte gå ut och springa sen.


SÖNDAG
Solklart: Se filmen "Shooter" på bio med Mark Wahlberg som hade premiär i fredags. Jag såg förhandsvisningen i torsdags och jag lovar, den är sjukt bra. Gillar du som jag lite pumpade (men inte så det ser onaturligt ut) killar som är militärer och som kan ge sig själv dropp, söva sig med gräddburkar och göra napalm av saker man kan köpa på Coop Forum? Då är det här filmen, precis som för mig, något för dig!

Helt OK: Ta dig till Medborgarhuset på Medborgarplatsen och spana in "Textmässan" mellan klockan 11 - 18. Närmare 100 bokförlag och tidsskrifter samlas där det även hålls seminarier. Dessutom behandlas olika teman som t. ex. "svensk skräcklitteratur". En av Sveriges största bokmässor där mindre förlag står i centrum.

I Nödfall: Spana in nya fiket "In the Mood for Tea" i Vasastan. Både butik och lounge. Här serveras framförallt kinesiskt te med vackert porslin. Nortullsgatan 9.

Hoppas ni får en trevlig helg =D

Kommentarer
Postat av: Cammo

Åh Coop Forum näms. Detta blir min favorit av alla dina inlägg

Postat av: Karin

ja verkligen:)

2007-04-21 @ 16:40:53
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Isola

jaaaa! helgtips!

2007-04-22 @ 11:34:21
URL: http://sthlmfinest.blogg.se
Postat av: Jörgen

Hejsan!
Låt oss länka till varandra!
Jag lägger upp en länk till din Blogg på vår länksida, och Du lägger en länk till min sida på din Blogg - eller skriver om min sida ibland och där länkar till den.

Länkar läggs upp på min sida i den ordning som de meddelas mig via email

Vänligen,
Jörgen Jörgensen, TheGuide
- uppdateras dagligen!

2007-04-22 @ 13:33:54
URL: http://www.kempo.nu/TheGuide
Postat av: Jörgen

Varit i Toronto, New York eller Las Vegas?
Nu recenseras alla dessa på TheGuide :-)

2007-04-25 @ 14:43:35
URL: http://www.kempo.nu/TheGuide

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback