Med våren kommer åren

Jaha...läste idag i Sthlm City om hur vårmodet kommer se ut. Står att det kommer bestå av neutrala färger som svart, vitt och grått. Det hade jag nästan räknat ut. Även om det har varit mkt grått i höst så har det känts som att trenden aldrig har brutit ut på riktigt. Däremot bävar jag för det som står under "vårens och sommarens modemåsten". Butikerna kommer gå i konkurs för här står bara saker som vem som helst kan finna i mormors garderob. Jag tänker på saker som "klädda knappar och puffärmar", "Byxor med vidd i benen","Brougemönster" och "Öppen tå". Detta kan i och försig se rätt bra ut om det behandlas på rätt sätt, men om det överdrivs (vilket det garanterat kommer göra) innebär det att vi kommer att få se en hel del ungdomar gå klädda som gamla kärringar. Och förlåt men jag fullkomligt avskyr utsvängda byxor. Dessutom är tydligen klänningar och jackor med volym på ingång, vilket kommer få alla att se ut som vandrande tält. Inget jag tänker haka på med andra ord. Däremot tror jag att blått kan bli poppis i vår och kanske kommer då jeansjackan tillbaka. Brunt var ganska populärt förra våren och det är möjligt att det håller i sig. Kort sagt kommer våren att genomsyras av 40-tal, typ siden, koftor och blusar men jag tror att om man behandlar det rätt så blir det nog inte så tokigt ändå. Dessutom har jag för mig att underkläderna på 40-talet var rätt heta så...=) Sen kan man ju spekulera krign huruvida Sthlm City är en pålitlig källa eller inte. Vill se det på lite fler håll innan jag förnyar garberoben ;) Men det är långt till våren. Först är det jul och då tänker jag ha julfärger som rött, grönt och guld kombinerat med lite mer neutrala och sofistikerade färger. Dessutom har jag hittat sötaste julaccesoarerna på Glitter i form av halsband med små tomtar och snögubbar och örhängen i form av julgranar =) Inte för mkt, precis lagom och diskreta. Mycket chict, vill ha! Perfekt att ha i Washington. Har hört att man i USA tävlar om vem som har det juligaste huset. Jag har visserligen inget hus, men som gäst får man ju dra sitt strå till stacken. It's just a matter of being courteous ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback