Vi får vänja oss vid snöfria jular

Kollade just på "Gringa Gummor" där engelska kändisar berättade hur det är på julen. Något jag slogs av var hur trist deras julmat är. En stor kalkon som man troligtvid måste äta i två veckor efteråt eftersom den väger typ fem kilo, potatismos, brysselkål och massa såser och fruktpajer och skit. Urtrist! Och sen är allting kokat så det smakar ingenting.
   Nä tacka vet jag svensk julmat. Jag och mamma har redan börjat förbereda. Igår bakade jag bullar och sen gjorde vi köttbullar tillsammans. Imorgon ska vi lägga in sill för första gången, blir intressant =) och på fredag ska vi baka vörtbröd. Janssons gör vi på fredag eller lördag, liksom skinkan. Resten är klart. Nu ska det bar bli söndag. Har faktiskt börjat få lite julstämning iallafall när det kom lite snö igår. Inte för att det kommer bli någon mer men...Hur som helt tror jag att det är lika bra att vi vänjer oss vid att inte ha nån snö vid jul eftersom jag tror att den globala uppvärmning har blivit så allvarlig. Så länge vi inte gör nåt åt den ska ingen klaga på att det inte är snö i december.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback