Dan före dan före doppare-dan

Idag är den enda dagen på hela året som man berättigat får säga "dan före dan före doppare-dan". Det klingar liksom, har en tillfredställande rytm. Pa padeda padedapadeda...ah, härligt (psycho, jag? Nä, det kan du inte mena!)
Idag har jag varit i stan och shoppat med ingen mindre än min lilla mamma för en gångs skull. Blev inte så mkt shopping, though. Jag glömde telefonen hemma så jag fick inte tag i henne förrän jag fick låna en telefon i en kassa på Åhléns. Pinsamt....Hon satt i allafall på ett jättemysigt, nyöppnat fik mittemot klockan och drack en latte bredvid Regina Lund. Trevligt för henne. Tog en jag med.
   Sen drog vi till H&M för jag skulle köpa lösnaglar. Har hittat ett par roliga som självhäftar. Får se hur det funkar. Sen stog vi i kö i typ en halvtimme för det var så tjoockt med folk. Så vi skämta lite för att få tiden att gå =) Drog sen till plugget för att hämta lite böcker. Sorgligt, jag vet, men eftersom jag tillbringade större delen av dagen på Huddinge Sjh och resten i en toalett så hade jag liksom inte riktigt tid till att göra det i onsdags. 
   Sen gick jag till optikern för att göra en synundersökning, för att få köpa mina färgade linser. Inga probs med min ögon inte. Köpte mina gröna linser och drog sen till högalid. Återträff med vi som var i Washington. Vi blev inte så många dock men vi hade fått ett brev om att vi var så duktiga att de vill ha tillbaks oss nästa år igen =) var rätt trevligt faktiskt.
   Kom hem och käkade. Sen kollade jag och mamma (pappa kollapsade i säng vi halv elvasnåret) på när Christer Cykelslang landade med Discovery i Florida. Var ritktigt spännande faktiskt, men det var synd att man inte fick se när de gick ut. Kanske får se lite mer imorgon på TV. Sen kollade vi på Flavor of Love och den galna tanten New York som skulle slå ihjäl Pumkin och som grät när Hoopz kom in. Herreje, hon är tokig, jag skulle vara rädd för henne. 
   Imorgon ska en hel del göras. Vi sa baka vörtbröd, koka risgrynsgröt, griljera skinkan, klä granen, Janssons frestelse (om vi inte gör den på julafton) och ngt mer som jag har glömt. Jo justdet, pepparkakshuset. DET ser jag fram emot.
    Pappa sa lite desperat till mig idag att jag måste följa med honom in till stan imorgon. Misstänker starkt att han inte har hunnit köpa present till mamma, så jag får väl hjälp honom med det. Undrar bara vad vi ska hitta på....hm. Ett fint smycke kanske. Han vill köpa en liten dammsugare till henne. Visst det kanske är bra men jag tror han tjänar på att köpa henne ngt romantiskt. Typ en fin ring eller nåt. 
   Själv måste jag slå om Linuz present eftersom ingenting kan vara tråkigare att få än en julklapp med Åhléns gråa omslagspapper, när det dessutom är nåt så tråkigt som en bok inuti. Fast det är ju han som har önskat den så jag behöver nog inte känna så stor skuld om den inte blir jättefin. Vill slå om mammas också. Göra den lite personligare. Nu är den liksom bara...grå och, eh...kartongig. Pappas present är perfa och Filles kan inte bli bättre. 
   Förresten har vi fått låna en hel hög med filmer av nån som pappa känner. Där fanns Mr & Mrs Smith Flightplan, National Treasure, Mona Lisa's Smile, Bröderna Grimm, nån mer som jag vet var bra och några russinfilmer till mamsen och pappsen: Wallander...hur tråkigt får ngt bli? Jaja, det är iallafall inte Rolf Lassgård, den flåsande hunden klarar jag bara inte av! Riktigt schysst var det iallafall. Ska nog se nån imorgon om jag har tid. Då är det dan före doppare-dan. Det klingar inte lika bra, håll med om det =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback