Ordet 'unna' borde strykas ur ordboken!

      
Varje dag eller titt som tätt i allafall hör jag folk säga att "jag ska unna mig en tårtbit" eller "jag ska unna mig den här dyra parfymen" osv. Det är precis som att säga "jag ska ta en tårtbit, fast jag inte får". Varför gör vi det? Ordet 'unna' används oftast när det gäller saker som förhöjer livskvaliteten, gör oss nöjda och bringar välmående. Att säga att man "unnar" är som att säga att allt som gör oss glada och nöjda är förbjudet.

Jag blir nästan arg när jag hör folk som säger att de "unnar" sig. Det är väl inte förbjudet att ta en kaka om man vill ha det, bara för att det inte är lika nyttigt som isbergssallad? En kaka är nyttigare men isbergssallad gör dig inte lyckligare. Och lyckan måste väl gå först, ellerhur?

Kommentarer
Postat av: felicia

Haha att sätta dig bakom kassa på ett café är nog uteslutet för din skull. Folk "unnar" sig saker varje dag :P

Postat av: Hemlig :)

Kul att du skriver nya inlägg igen, det är jättekul att läsa om dina åsikter och vad du har för dig! :)

2008-05-22 @ 21:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback