PÅ 4 BEN GÅR DEN SOM JAG GILLAR ALLRA MEST

Gomorron
Vaknade vid tio idag av lite slam i köket. Gud vad jag har saknat det ljudet. Hela familjen har inte varit hemma på en månad och då börjar man sakna de där välbekanta rutinerna som man är så van vid. Tillbringade morgonen med att kika i nya Hööks katalogen (om du inte är hästintresserad så blir de nog ganska tråkigt nu, men läs gärna ändå för jag försöker tänka ut hur jag ska matcha =) Hittade massa saker som jag vill ha och lite mindre massa saker som jag verkligen kommer köpa och som jag behöver. Jag ska köpa en jättefin jacka som är brunrutig, jättefin. En dressyrväst med raka, stilrena linjer och en stövelväska med fack för stövlar, hjälm och annat. Perfekt när jag tar med mig saker till och från stallet och på tävling. Äntligen slipper man ta allt i ica-påsar eller om man har tur - en Åhlénspåse. Snygg var den dessutom. Sen tror jag att jag ska slå till på ett svarta ridbyxor för en gångs skull. Jackan hade svarta kanter och dressyrvästen är också svart. Bruna ridbyxor har jag redan. Har tidigare varit lite rädd för att matcha brunt och svart men jag tror att jag ska sluta med det. Svart väst, svarta ridbyxor och sen kan man ha en tröja under västen i en annan färg t. ex. vitt, beige, rött, marinblått eller vad som helst =)

Självklart vill jag ha typ allt i hela katalogen. Kan inte sluta drömma om alla snygga schabrak och läckra strykkappor och damasker i brunt härligt läder (jag älskar sån där mustig brun när det gäller hästprylar). Sadlar och träns med swarowskistenar, täcken i fina färger med olika finesser och borstar i äkta tagel, gethår och svinborst - allt det där som jag absolut inte behöver med andra ord. Jag får hålla mig till ryttar- och tävlingsdelen =P

Finns fula saker också. Som ponnygrejorna som bara finns i horribla pastellfärger som bebisrosa, babyblå, limegrönt och chockrosa/blå borstar med lila ryktlådor. Som att en ponny skulle vara fånigare bara för att den är mindre. Kanske är gulligt med en liten åttaårig ryttare men för mig - no thanks, det går bo o ort. Jag älskar naturfäger, brunt läder har jag redan nämt med också beige, mossgrönt och blått. Har inte varit ett fan av svart men jag ska nog prova det nu. Svarta ridbrallor hade jag dock tänkt att tigga av mammma eftersom det är så greve djävulens dyrt. Slänger in en bild på några dressyrschabrak som jag tycker är fina. De avviker lite från vad jag brukar fatta tycke för men de här känns lite...Royal liksom =P Jag vill ha allihopa, tack. Bara 200 spänn =)

SCHABRAK
JA, jag erkänner - Jag HAR hästabstinens

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback