SUNDAY SHINEY SUNDAY

Idag har varit en riktigt härlig dag. Vaknade vid halv elva och åt frukost på balkongen för att sen cykla lite. Åkte sen till Stoffe i Stuvsta. Det var lite konstigt att gå runt i det centrum där jag har bott under hela min barndom. Jag kände mig lite som en inkräktare =P

Hemma hos Krippe var det iallfall hemtrevligt. Vi spelade in en helt sjuk version av "Cornflake Girl" på ett kassetband som senare visade sig vara Sune så då lyssnade vi lite på tjejtjusaren nr 1 samtidigt som vi kollade i fotoalbum. Sen ville vi gå ut för det var så soligt. Vi bästämde oss för att picnica lite så vi bakade en sockerkaka och blandade saft. Medan kakan var i ugnen poppade vi popcorn och kollade på Scary Movie 3. Jag är nog den enda i hela världen som inte har sett nån av dem =P

När den var klar tog vi med oss den, saften, vattenpipa, kortlek, musik och lite annat och gick till långsjön. På vägen dit hittade jag de största smultronen jag nånsin har sett i hela mitt liv. Jag trodde först det var jorgubbar. Så de mumsade vi på innan vi gick vidare. Väl där lade vi oss i solen och spelade poker, käka kaka, lyssnade på zeppelin, Alice Cooper och rökte vattenpipa. Dessutom fick jag mig en och annan känga för min musiksmak just nu. Den är verkligen hemst. Fullt med massa poplåtar och annan skitproduktion. Jag ska lägga in mer Björk, Tori Amos, Cooper, Aerosmith och annat som jag egentligen tycker om =P

Vid sextiden började vindarna bli kalla så då drog vi oss hemmåt. På vägen mötte vi Toffes syrra som hade glömt sina nycklar. Tillsammans gick vi hem och tog lite mer av godzilla-smultronen. Tog sen pendeln hem och möttes av mamma som hade gjort kycklingsallad med massor av goda grejor i =d

Kollade lite på pip-larssons medan jag åt och sen har jag i princip inte gjort nånting. Imorgon är det jobb igen och den här veckan kommer bli tuffare eftersom min handledare har gått på semester.

Hoppas alla har haft en bra midsommarhelg =)
Cin cin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback