LUCIA ÅT ALLA

Hu, denna vecka börjar äntligen lida mot sitt slut. Jag vet inte hur mkt saker jag har gjort i skolan. Fastän jag bara har gått sen i tisdags känns det mkt längre. Tänkte sumera lite: i tisdags skrev jag italienskaförhör. Vi skrev en uppsats om en släkting. Igår hade vi latinprov. Jag och Hedvig satt nån timme på Espresso House och beklagade oss över adjektivens böning, kasus, deklinationer, konjugationer, imperativ och presens particip. HUA! Det gick hyfsat i allafall. Ett VG ska jag nog kunna skrapa ihop =P

Efter det hade vi muntligt förhör i psykologi. Låter kanske inte så blodigt men psyk A är ju bara en 50 p kurs så det gäller att alltid prestera när man får chansen. Vi diskuterade socialpsykologi och diverse psykiska sjukdomar t. ex. schizofreni, autism och paranoia. Det här med socialpsykologi är verkligen himla intressant.

Idag har jag skrivit en engelska uppsats i skolan. I högstadiet gjorde vi nästan alla såna uppgifter hemma så när jag började gymnasiet och fick veta att nästan alla uppsatser skrivs under en lektion blev jag lite skrajsen. Nu föredrar jag det nästan. Man sitter en timme och sen är det överstökat. Klappat och klart - finemang =)

Imorgon har vi ett par dikter som vi ska ha analyserat. Vi ska ha nån slags övning inför nationella provet. Inte för att jag fattar varför. Man har ju inga nationella prov i muntlig och skriftlig kommunikation. Jaja, ni fattar att jag är trött på skolan nu ialllafall.

Egentligen får vi inte ha fler än två prov i veckan men eftersom lärarna är så jäkla smarta och kallar dem "förhör" är det bara att ösa på. Jag brukar försöka att inte tänka på allt jag har som en stor hop med "to dos". Jag tar en grej i taget och bara betar av dem. Det blir bäst så.

Dagen har i allafall varit helt ok. Började inte förrän halv tolv då jag hade gympa i form av sumobrottning. Mycket roligt var det. Fightades mot Louise. Tack för en god match gumman - bättre lycka nästa gång. Nä, jag bara skoja. Hon fick in en hel del träffar på mig. Jag har ont i axeln och i låret =P

Efter plugget åkte jag ut till stallet som vanligt. Fick rida Jovial, precis som förra veckan. Vi tränade på kadriljen som vi ska visa upp på söndag då det är Luciafirande i stallet. Blir mycket stall i helgen. Ska vara där klockan ett på lördag - rider tidigast kl 4 och på söndag ska jag förmodligen vara där ännu tidigare. Men men, det är ju bara roligt =D

Efter ridningen åkte vi i ilfart till Högalid för Luciauppträdande. Slängde i mig ett par cheesburgare på vägen
och sen var det bara att ta ton. Camille var vacker som Lucia och jag och Claudia var skönsjungande tärnor =P Efter det åkte jag, mammma, pappa, farmor och farfar hem till oss och Luciafikade. Väldigt trevligt =)

Nu har jag duschat, trindat mina naglar, borstat tänderna och BUSat (det får man faktistk på vintern =P) lite. Nu är det nattiné som gäller. Börjar tio över elva imorgon och slutar tio över två. Sen är det.......FREDAG!!!

Hoppas ni alla har haft en bra Lucia. I skrivande stund är det endast tio dagar och tre minuter kvar till julafton =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback