SISTA JOBBDAGEN OCH SHOPPINGPLANER

Gomorron
Hann inte blogga nåt igår och förövrigt hade jag inget att säga. Jobbade iaf min sista dag igår. Det var som vanligt men ändå lite jobbigt. Har varit trött ända sen i onsdags då vi hade grillkväll. Men men, det gick bra iaf. Tog en promenad med en tant, hade tidningsläsning och körde dem sen till maten. Spelade sen gitarr och sjäng lite med de boende på demensen och sen var det fredagsdrink. Där får jag göra saker som att diska, ta upp beställningar, mingla, hämta mer juice, leda folk hem, fylla på chips och sånt som inte inkluderar alkohol eftersom jag inte fyllt arton. Men det är en hel del det med =P

Sen var det slut för dagen och flera stycken kom fram och sa att det var jättekul att jag hade jobbat där =) Det var roligt. Gick sen hem med mamma där jag damp ner i fotöljen och lyssnade på min kurranade mage samtidigt som jag tittade på hästhoppningen: Samsung super  league från Dublin. Sverige ligger sist såklart, suck =/

Idag vaknade jag i allafall vid halv tio av att några högljutt käkade frukost. Förstod att jag ändå inte skulle kunna somna om så jag gick upp och joina dem. Läste lite om den här brittiska tjejen Madeleine McCann som nu har varit försvunnen i 100 dagar. Läste också något som verkligen reagerade på. Föräldrarna hade LÄMNAT =O henne och hennes syskon i hotellrummet medan de skulle gå och äta middag. Observera att ungen är fyra år. Vem lämnar en fyraårig tjej tillsammans med hennes syskon (vet inte om de var äldre eller yngre) ensam i ett främmande land? Det skulle man ju inte ens göra hemma! Jag tycker det låter jättekonstigt iaf.

 Jaja, idag ska försöka komma åt att shoppa lite. Jag är på jakt efter nya skor, en väska, en kjol, mer tröjor och annat. Får se vad jag kommer hem med. Funderar på att cykla över till söder. Är iaf nyduchad och ska göra mig iordning lite.

Puss på er
Cin cin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback