Grattis Hedvig!

Idag är det kära Hedvigs födelsedag. Hon blir så mkt som arton år och fyller alltså öl =D Själv har man två månader kvar. Vi firade iallafall henne igår kväll. Jag kom dit vid fem och hjälpte till lite eftersom hon skulle duscha och göra iordning sig efter stallet. Värmde lite pajer, rensade jordgubbar och sliceade vattenmelon. Vid 6 började det droppa in folk och i halvlek på Matchen skyndade vi alla oss att ta käk. När matchen var slut var det en lätt deppig stämning men efter lite fyllelekar och lite bra partymusik somjag fixade blev det snart bra =P Det bjöds på kladdkaka vilket jag typ käkade som middag eftersom jag inte fick i mig så mkt under matchen =P

Vid tiotiden kom en tråkig granne och ville att vi skulle dämpa oss för att hans barn försökte sova. Jag ville bjussa honom på ett glas vin men det var han inte intresserad av. Tönt! Vem klagar klockan tio en lördagskväll? OK om det hade varit vardag eller klockan tolv - ett men TIO? Kom igen...

Vid elva stack iallafall det överåriga sällskapet in mot stan medan jag, Ida som inte är 18 än (Ida har tre dagar kvar) fortsatte hemma hos Ida. Vi pimplade vin och läste expressens psykologråd om hur man ska bota depressionen av förlusten mot Spanien. Det var rätt skojsigt =P

Sov över hos henne. VI gick upp vid halv tolv idag och åt sega ostbågar från gårdagen och O'boy till frukost och kollade på hela femmans TV-tablå fram till halv tre. Då promenerade jag hem och sen dess har jag varit här. Snart ska vi åka och köpa kebab och hämta mina skor som jag glömde =P

Imorgon börjar jag jobba. Ska jobba hela sommaren nästan. Imorgon blir det introduktionskurs på morgonen i programmen som i använder. Klockan tio sätter det igång.

Nu ska jag väcka mina päron som sover. Mage skriker! Ostbågar är nog inte den bästa frukosten...men gott är det =P

Kommentarer
Postat av: Julia

Hej Eliiin!

Julia från party á la Hedvig i lördags! Hur är läget? Imorgon åker jag till Paris! Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback