Weekly Report

Den här veckan har varit lite märklig. Började normalt men sen kom språkdagarna. Igår var jag på en ganska bra föreläsning om spansk musikkultur och kollade efter det på en fransk film. Sen hade jag och Isola picnic på kulturhuset. Omg, vilken utsikt man har därifrån. Man ser alla konstiga typer på plattan...spännande, spännande. Sen köpte jag ett par nya skor och jag har fatkisk hittat en riktigt fin vårjacka också. Äntligen!

Idag var jag på en jättebra föreläsning om skillnaderna mellan Spanien och Centralamerika. Sen åkte jag hem en sväng bara för att åka tillbaka en timme senare. Jag och Heddo köpte lunch och käkade till en italiensk film i skolan, vilken vi redan hade sett en stor del av på lektionen insåg vi. Vi tyckte inte ens att den var bra då. Om italienare skriker så mkt som de gjorde så vill jag inte bo där. Då får det bli Australien istället. Sen checkade vi underkläder och glajer och tog röda tuben hem. Vi funderade på att åka till Urban Outfitters men vi visste inte riktigt var det låg. Jag hade för mig att det låg på Birger Jarlsgatan. Tur att vi inte åkte dit, då hade vi fått gå långt. Kollade upp det nu och det ligger tydligen på Biblioteksgatan.

När jag hörde att det skulle kommer til Stockholm blev jag inte alls så upphetsad så jag liksom undrade vad the big deal var. Urban Outifitters som jag var på i Washington var verkligen urkasst. Typ tröjor med peace märkentryck i "tag tre betala för två"-stil och andra plagg ungefär á la Indiska. Och konstiga jeans. Dessutom sa alla Washingtonare om man frågade efter bra jeans hela tiden: "Go to Urban Outfitters, they have it all!" Det fick mig att liksom ifrågasätta deras omödme lite grann. Men å andra sidan - Washington är ju inte NY, även om det inte är så långt ifrån.

Trots mina traumatiska upplevelser från UO i USA tänker jag ge det här plejset en chans. Det är säkert mycket bättre...hoppas jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback