Lea - Behave!

Jag har gjort en riktig skandal. Skulle jag vara känd hade det blivit stora rubriker: LEAS SEXANSPELNINGAR - PÅ FRANSKA, eller: SEXGRODAN SOM HOPPADE UT PÅ TUNNELBANAN - INFÖR BARN

Jag personligen skulle inte kalla det "groda"... jag var ju inte allvarlig. Tydligen uppfattades inte min skämtsamma ton.

Hedvig och jag sitter och pratar lite på tunnelbanan vid Slussen om olika språk och jag vill inte riktigt erkänna att jag hade velat läsa franska. För att döva smärtan lite över detta misstag =P sa jag: "Äsch, jag kan franska! Je m'apelle Elin och Voulez vous coucher avec moi, ce soir. Det är det enda man behöver kunna =D

Ni skulle veta vilken blick jag fick av den äldre mannen som satt på sätet brevid mig. Shit, den sa mer än om han hade öppnat munnen och pratat. "Är hon inte klok i hela huvet?", "Hur fan kom hon på tåget med den IQn?"
Jag höll på att garva ihjäl mig och Peddo också men vi försökte hålla masken för att inte skämma ut gubben. Det gick inge bra =P Med hjälp av den IQ som jag faktiskt besitter lyckades jag till slut sansa mig vid Zinkensdamm.

Det är nåt med mig. Jag kan bara inte låta bli att provocera folk, alltså jag säger saker för att retas även om jag inte menar vad jag säger. Inte för att det här skullle provocera nån, det var helt spontant fakiskt, men överhuvudtaget. En tjej i min klass hade hyrt en film som vi hade fått i läxa att se. Jag hade glömt filmen som jag lånat av min lärare i mitt skåp och hon var mäkta upprörd över att jag inte hade tagit mig tid att se den. "Hyr den då" sa hon "det kostade 19 kronor". Av nån anledning kunde jag inte hindra mig själv från att säga "19 spänn! Hallå, det är en latte på Wayne's, glöm att jag lägger det på en film som jag inte ens vill se." Jag skiter väl egentligen att det är en latte men jag blev så jävla trött på prettobetéendet att jag hade kunnat kräkas på stubben. Hon blev ännu upprördare.

Eller som när samhälleläraren berättar om en släkting som hade fått som straff att bli piskad 20 ggr med en typ nio svansad katt med krokar på ändarna. Krokarna skulle dra så det blev stora ärr och sen skulle han få salt i såren. jag tyckte allting var så negativt och sorgligt så jag tänkte lite optimistiskt att "ja, men han får ju iallfall ärr, det är ju sexigt." Vad tror ni jag gör? Jo självklart utbrister jag "sexigt" inför hela klassen utan att tänka mig för, och de ger mig ungefär en likadan blick som han på tunnelbanan. Jag skönk långt ner på min stol och Hedvig försökte gömma sig bakom sin högra krycka "Klas".

Det här är bara några exempel. Jag kan inte hjälpa det. Jag utbrister saker utan att tänka på att folk i min omgivning (ja, förutom Peddo då =D) har ungefär lika mycket humor som en död fisk. Jag försöker liksom förgäves göra dem lite gladare. Det går inge bra, det heller =(

Jag måste skärpa mig. Aja-baja, usch och fy, BEHAVE!

Kommentarer
Postat av: Sussie

Mjoo, hoppas bara att det inte blir samma sak för dig :)
Det jag tror har hänt med mitt kort är att det har blivit avmagnetiserat med posten på vägen hit.. =/
men jag håller tummarna för att det ska gå bra för dig :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback