Det svenska folkets ultimata kännetecken

Svenskar är så roliga. Så ambitiösa, så hoppfulla. I lördags, allmänt kallad "den första vårdagen" vad ser man då? Jo i Gallerian är det kööööö. Till vad? Jo, den lilla montern i mitten som säljer glasögon. Bara för att det helt plötsligt blev lite sol skyndar sig alla för att köpa solglasögon. Folk har dessutom vårjackor som de inbillar sig att de inte fryser i. Shit alltså i lördags var det ju kallt. Trodde att det skulle vara varmt så jag hade tjocktröja och väst men jag frös fan som en gris. Blåste gjorde det också. Men svenskar är så optimistiska och vill så gärna att det ska bli vår att de låtsas att det är varmt. Jag tycker det är jätteroligt och jag uppskattar svenskars optimism.
Det är lite barnsligt på nåt vis =) Undra om vi bara tänker på det i Sverige eller om det är nån slags "Inga-grej"

Kommer aldrig glömma vad min ridlärare sa till mig för nån vår sen: "Ja Elin, nu är våren här. Det är då alla djur pippar...och människorna med för den delen. "

Även om det är lite kallt kan jag inte neka till att jag har fått vårkänslor. Det känns som evigheter sen solen tittade fram och fåglarna kvittrade. Mitt ultimata vårtecken som verkligen får mig att komma in i stämningen är när kvastbilarna kommer och sopar bort allt grus som man sandat med på vintern. Då har man liksom lämnat vintern bakom sig. Sen kommer tussilagon,  videungen och påskliljorna. Finns det nåt mer vårigt?

Måste förresten verkligen börja spåna på vårjacka nu. Har ingen aning om vad jag vill ha.

Läste förresten i morgontidningen en riktigt kul sak. Nån hade gjort en intervju med Snoop Dogg och han snackade så ödmjukt om att han och P. Diddy hade kommit på allting med turnén tillsammans och ingen var bättre än den andra och bla bla bla. Han kom från en trasig uppväxt där han inte hade någon förebild och startade ofta konflikter. Nu när han är vuxen har han tagit den motsatta rollen. Han medlar och löser konflikter istället. Dessutom hade han startat en fotbolssklubb för barn som hade det jobbigt och som kom från gangsterfamiljerna som inte heller hade någon förebild. Snoop skulle vara deras förebild och han tränade till och med sin sons lag. Gulligt tänkte jag, alla kan väl kanske ändra sig. Vad möts jag av när jag kommer till Slussen? "SNOOP DOGG GRIPEN I NATT FÖR NARKOTIKABROTT" Happ åt helvete med den bilden tänkte jag. Vad ska man tro egentligen? Jag låter bli att tro nåt alls. Jag känner inte honom, jag har ingen rätt att döma honom heller.

Förresten så är texten kursiv för att jag råkade komma åt nån knapp och hur mkt jag än försöker kan jag inte få det normalt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback