Allergisk mot rött

Ciao
Jag har i dagarna fått reda på att jag är allergisk mot rött färgämne.
Det innebär att jag är allergisk mot saker som chilifruker (paprika t.
ex.), tomater och andra grejer. Vet ni hur svååårt det är att undvika?
Jag har liksom ätit det här så länge jag har levat. Det här gör att jag
är allegisk mot 90 % av alla saker som finns i vår kryddhylla och
kylskåp: cayennepeppar, chilipeppar, paprikapulver, curry, citronpeppar
(finns faktiskt paprika =O i det), jalapenos, tomatpuré, krossade
tomater och tomater öht, och massa annat.

Detta betyder typ bye bye tacos, bye bye hamburgare, bye bye chili con
carne (jag älskar chili con carne), bye bye korvstroganoff, bye bye
köttfärssås och spaghetti, bye bye lasagne, bye bye indisk mat, bye bye
thailändsk mat, bye bye typ all asiatisk mat över huvudtaget, bye bye
wok, bye bye sylt mm.mm.mm.mm. Jag kan t. ex. inte äta leverpastej för
det är cayennepeppar i det och samma sak med remouladsås, inte för att
jag gillar det ändå men...Jag kommer alltså konstant behöva kontrollera
vad jag ska äta, suuuck. Dessutom tål jag inte honung.

Chilifrukteroooh, det bränns.

Nåja, det kunde vara värre. Min kompis unge är allergisk mot allt
mellan himmel och jord. Kan inte äta laktosprodukter, vete, havre, råg,
korn, majs, fisk, kyckling, soja, jordnötter, baljväxter (linser, bönor
och ärter), ägg en massa färgämnen typ E314, och en hel del annat som
jag har glömt. Jag fattar inte vad hon göder ungen med.

Det går säkert, men det kommer bli jättejobbigt att inte kunna äta det
jag mest tycker om. Jag är uppvuxen på stark mat och chili. Jag kommer
aldrig mer kunna äta på McDonalds. Hur gott är det med hamburgare utan
ketchup? Dessutom innehåller nästan all dressing paprika och-/eller
tomater.

Det är jobbigast nu men jag överlever...alltid.

Kommentarer
Postat av: Cammo

Ett liv utan ketchup???
Jag kommer på din begravning

Postat av: Dag-Harald

Så länge man inte är allergisk mot SEMLOR. *hinthint*
Eller sjoklà....mmmmm!

2007-03-24 @ 01:16:17
URL: http://colalight.blogg.se
Postat av: Lea

Ja, jag håller faktiskt med. Utan chokla skulle jag faktiskt begå självmord =P

2007-03-24 @ 10:26:49
URL: http://goodybag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback