EN NYANS AV GRÅTT

Regn, regn, regn, regn och justdet, nämnde jag regn? Vaknade, tittade ut och såg regn. Stora droppar som en en strid ström strilade ner mot marken och som så har gjort precis hela dagen utan uppehåll. Luften har haft samma gråa nyans från det att jag gick upp till denna stund. Som om tiden stod stilla och ingenting kunde få igång den igen.

Den lilla promenadsträckan som vanligtvis brukar vara ganska trevlig att beträda under dagens tidiga timmar kunde ju glömma att jag avlade en visit hos den idag. Istället sällade jag mig ett gäng som var och en ungefär såg lika muntra ut som Ior. Tillsammans stod vi i busskuren vars fönster immade igen av fuktiga andetag och värmeångor som förgäves försökte leta sig ut.

Till jobbet kom jag iallafall där det mesta fortlöpte utan vare sig problem eller större förändringar. Fortfarande regn. Assisterade på en enklare träningsgrupp, gåtränade, åt lunch, förberedde fika och serverade sen. Mot slutet av dagen rengjorde vi lite hjälpmedel och städade på kontoret. Fortfarande regn. Åkte hem och cyklade, duschade, kollade på TV och åt middag. Slappade och halvsov ett tag, jätteskönt =) Nu ska jag kolla på Beyond the Break och sen är det Pussycat Dolls. Fortfarande regn.

Kommentarer
Postat av: max

det är precis sådanna här dagar som man är så himmla glad över att man jobbar innomhus;) gud va skönt de va att man stod och jobba medan alla som inte hade jobb satt där som instängda fåglar^^ hur orkar du cyckla varje dag!:P

2007-06-27 @ 20:24:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback