SCHMORGASBORD

Hejsan svejsan =)
Det var längesen man sa det =P Hann inte blogga nåt igår. Jobbade som vanligt. Hade tidningsläsning, gåträningar, hantverksgrupp, rengjorde lite hjälpmedel och sånt. Åkte sen direkt till Skinnaviksberget där Ranveig och hennes kompis väntade på att alla skulle dyka upp. Jäklar vilken utsikt det är däruppifrån. Kan inte föreställa mig ett kallbadhus där mitt i alltihop.

Träffade sen några Ranveigs vänner och senare kom även Hedvig. Vi käkade sallad och låtsades att vi inte frös fastän det var skitkallt. Trots att jag har varit däruppe förut, har jag aldrig riktigt tänkt på vad man ser däruppifrån. Jag har aldrig tänkt på att statshuset ligger på Kungsholmen. Och pendeltågen - hur långa ÄR de inte egentligen? Är det nån som vet hur långa de är? När den sista vagnen inte ens har lämnat centralen är den första framme vid Riddarholmen. Och Kaknästornet och Djurgården såg jag bakom Gamla Stan. Har aldrig tänkt på att de ligger i jämnhöjd, fast jag egentligen nog har vetat om det.

Jaja, när vi hade ätit klart drog vi hem till en av Ran's kompisar som bodde i Sundbyberg. Där lyssnade vi på musik, och kladdkaka och lite sånt. Tog typ bara fem minuter att gå till pendeln så jag var hemma på en kvart. Säga vad man vill om SL och i synnerhet pendeln men när den funkar - jäklar vad smidig den är =P

Jobbade idag också, såklart. Ingen sovmorgon här inte. Det var bara upp och hoppa =P Hade lite gåträningar igen och en lättare gympagrupp innan lunch och sen var det mer gåträningar. Tittade lite på filmen Stockholms Pärlor. det var ganska roligt faktiskt att se hur Sthlm såg ut på femtiotalet. Klarabergsgatan som var kantat av träd t.ex. Idag har vi stor-åhléns där.

Cyklade lite när jag kom hem, duschade och har precis tittat på Cityakuten. Shit vad många svenska referenser det var idag. De skulle bjuda på ett "schmorgasbord" haha. Med "swedish meatballs", pyttipännä (svengelska där =P) och lite annat. Rätt kul. Det är alltid roligt när Sverige tas upp i utländska serier och filmer tycker jag. Blades of Glory ska tydligen innehålla en hel del. Men sen är ju Will Ferrell även gift med en svenska.

Vad långt det blev =P Hoppas ni pallade läsa. Hoppas ni haft en bra dag =) Nu ska jag snart äta middag. Laxpaj med spenat =d
Cin cin

Kommentarer
Postat av: Nina

ooo ja vill oxå ha!! :D

Postat av: Nina

ja det är det verkligen. köpte ett av varje typ *s*

2007-07-11 @ 18:09:33
URL: http://modesida.blogg.se
Postat av: Anonym

svar: Skit många tror jag

2007-07-11 @ 18:33:27
URL: http://puuccii.blogg.se
Postat av: Annelie

Du verkar ju haft en riktig AHA upplevelse dag idag;-) Mysigt.Så gott det lät med Laxpaj med spenat, det har jag nog aldrig ätit fast jag älskar både paj och lax.Ha det gott!

2007-07-11 @ 18:58:56
URL: http://rospinglan.blogg.se
Postat av: Karin

å gud va gott det lät med laxpaj!!

2007-07-11 @ 19:01:07
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Natta

hahaha det vore kul att kunna läsa andras tankar.. speciellt killars :D
det var riktigt jobbigt. jag orkade knappt. man klipper och klistar.. det är ju skit jobbigt :/
det är väl 8 vagnar tror jag.. var det när jag var yngre iaf och bodde vid pendeltåget.

2007-07-11 @ 22:22:16
URL: http://naaatha.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback