FRÅN BORÅS TILL ÖSTERLEN

Tja...trodde ni jag hade dött eller? =P
Har nu kommit till Skåne efter några dagar i Borås. Var inte mkt att göra hos mormor men jag hjälpte henne att köra lite ved och städa, laga mat och lite sånt.

Var på begravning igår. Inte så roligt. Det var min mormors bror som hade gått bort och jag kände honom inte så väl. Det var en hel del personer som grät inklusive mig själv. Inte för att jag var ledsen utan för att hela kyrkan var fylld med blommor som gjorde att jag fick värsta pollenanfallet. Lite pinigt =P

Åkte sen vid kvart i fyra från Borås mot skåne. Bytte i Alvesta där tåget var en kvart försenat. Detta gjorde i sin tur att jag skulle missa det anslutande tåget i Malmö och därför fick jag hoppa av i Lund. I Lund underhöll jag mig i en timme genom att ta en promenad runt omkring i staden. Jag hamnade i universitetsområdet som var som en liten stadsdel. Jättefint. Tack vare att jag har typ så bra lokalsinne som Hedvig har dåligt (sorry gumman=P) kom jag i allafall tillbaka till det stora torget framför centralstationen. Hela staden badade i sol vilket gjorde synerna ännu vackrare, hej och hå vad mkt ögongodis det fanns där. Unga pojkar och inga äldre män. En stad för mig. Värt ett besök =P

När det var 20 min kvar till bussen skulle gå köpte jag en is chai på espresso house. Mumma =d, och satte mig i solen. Kom sen på bussen som tog mig hela de 8 milen till österlens pärla. Jag har med andra ord haft värsta södra Sverige sightseeing. Först hela västra småland i form av Värnamo, Alvesta och hela den biten. Sen Hässleholm och Lund och sen vidare genom Sjöbo och Tomelilla. Sista biten med buss tog nästan två timmar, men det gjorde inget eftersom landskapet var så himla fint. Vi åkte i solnedgången och allt =)

Väl hemma möttes jag av sötaste hunden nånsin. Ska ta kort på honom om min kamera kan få för sig att fungera. Har helt fulladdade batterier och ändå säger den "battery empty" =(

Idag vet jag inte vad som händer men jag hoppas att vi kanske hinner med nån liten visit till Falsterbo innan söndag, kanske en tripp till Köpenhamn, lite ridning blir det förhoppningsvis och självklart måste jag få tag i Harry Potter and the Deathly Hallows imorgon =P

Hoppas ni orkade läsa allt och ha en superduper fredag =)
Cin cin (erkänn att ni har saknat det ordet =P)

Kommentarer
Postat av: Karin

mm men vet inte om det var för att jag inte skakat den.. kunde ge massa biverkningar ändå.. läkaren sa att jag inte skulle köra bil å så, så hade jag kanske ätit å druckit dåligtinnan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback