Vattumän på ingång

Alltså sportlov i all ära. Det är verkligen jättekul att åka skidor och så men jag kan inte hjälpa att längta till sommaren. Shorts och linnen, sol, bad, vilsna turister, ligga i parken och läsa SOLO och lyssna på musik medan solen gassar på kroppen.

Jag har lagt märke till att, åtminstone stockholmarna, blir trevligare på sommaren. Nu springer de så fort de kan, ihopkurade och med ansiktet gömda i antingen i en halsduk eller med kragen högt uppdragen. Jag menar inte att stockholmare är otrevliga men de är så otroligt glada på sommaren. Då kan man prata med i stort sätt vem som helst utan att man blir galen-i-huvudet- stämplad. Och folk är mycket hjälpsammare, men det måste bero på att man vill komma hem och komma in så fort som möjligt när det är så kallt och rått.

Den här sommaren ser jag mycket fram emot en liten period i juni-juli då det kommer att vara en sjukt stor segeltävling. Skepp från hela världen kommer att komma hit och ligga för ankar i hela slussen, djurgården, skeppsholmen, you name it. Dessutom har den här tävlingen en ungdomssatsning så 50% av deltagarna är ungdomar mellan 15 och 25 år. Fatta! Killar i min ålder från hela världen...och seglare dessutom. Jag är svag för australiensare. Vad tar du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback