Thank God it's Friday

Veckan har faktiskt varit helt ok, har jag kommit fram till. Började med en härlig tripp till Romme (som tydligen egentligen uttalas Roooomme, fick jag lära mig, wierd) vilken var jättekul om man bortser från skitungen som slängde en ankarlift i nyllet på mig så jag blev kolsvart i hela fejan. Rätt kul i efterhand dock, no bad feelings =)
   Tisdag hände - ingenting
   Onsdag - Hedvig sjuk, boooring
   Torsdag - Hedvig tillbaka, me surprised. Hade ingen engelska på eftermiddagen och bara för att Jeppe lurade mig att han inte skulle gå på spanskan som börjar halv tre, så gjorde inte jag det heller. Därför slutade jag efter lunch, men vi hade ingen lust att åka hem så vi drog in till stan och shoppade. Gick hela Drottninggatan - Hötorget svängen och shoppa loss på Gina. Riktigt härligt att spendera lite. Speciellt när man är så busig att man skolkar. Skadeglädje kanske? tihi =).
    Sen släpade jag med mig en motvillig Hedvig till Häst & Hundhuset för jag ville ha ett par nya sporrar. You bitchy horses, watch out! Sen blev det en shoppingchai på Wayne's och tuben hem med mina nyförvärv.
   Måste bara få nämna den roliga affärsmannen som stog bakom oss i kön. Jag tjuvlyssnade på deras samtal. En man i grå kostym som såg ut som typ som VDn för Ericssons eller nåt ska välja kaffe och vara så jäkla hipp. Så han funderar på att beställa en "Matjiaato", bara för att visa att han minsann kan dessa utländska termer som nu finns i vårt samhälle. Hans sällskap, en blond och rätt fräsch brud på en trettio eller nåt blir lite småimponerad och frågar: "Kan du italienska?" "En del", svarar han då". Jag trodde jag skulle bryta ihop. Alla som vet vad jag snackar om vet att det stavas Macchiato och att ch är k-ljud i italenskan, Mackiato alltså. Och han skulle kunna italienska. My ass, loser. Patetiskt. Han ville bara få upp henne på sitt skrivbord, det märktes lång väg.
   Fredag - Vaknar, kommer till vardagsrummet och känner att det luktar...nä doftar är det rätta ordet. Mamma är ledig så hon har ställt sig och bakat scones till mig! Ibland kan jag verkligen älska henne...ja, mer än vad jag redan gör så att säga. Så efter att jag hade gjort i ordning mig satt vi tillsammans framför nyhetsmorgon med DN, te och scones med apelsinmarmelad och Lemon Curd. Kan det bli ljuvligare? jag blev helt rörd.
   Seg dag i plugget, though. Samlingen helt freaky. SKiH snackade om skillnaden mellan killar och tjejer och snackade om torkade säckpipor och skit. Bandet var bra men förstördes av sångaren som hade lika sköna moves som Björne i Björnes magasin typ. Sen sa ju en viss person att jag var fräsch och då blev min dag gjord. Resten av plugget var trist. Fick en skituppgift som typ var som ett prov i matten så jag kom försent till gympan. Sen hoppade vi studsmatta, det var kul i och försig.
   Sen blev det en shoppinglatte på sojamjölk köpt av en tjej som inte kunde svenska och som var totalt ny. Hennes arbetskamrat hade sjuuukt bra tålamod, jag imponerad. Om jag hade varit så tålmodig hade jag kunnat flyga vid det här laget.
   Kom hem till min underbara mamma som hade ordnat mjölk och bulle när jag kom hem.
   Imorgon bär det av till stallet då Hedvig ska rida och jag ska hämta mina grejer till tävlingen på söndag. Skulle vilja ta en sushi och kolla Dreamgirls också men vi får se hur det blir med den saken. Sushi kan jag ju hoppas på iallafall =)
   På söndag som sagt - tävling. Jag ska ge järnet.
Cin Cin

Kommentarer
Postat av: becka

Hoppas att de går bra på tävlingen!!

2007-02-17 @ 14:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback