KVÄLLSDOPP

Är nu hemma igen efter ett härligt dopp i Kvarnsjön. Man måste bada där nån gång under året! Det var 22° i vattnet. Härligt =D Martvig följde med och jag plaskade ner som vanligt =P Efter några kommentarer om att jag borde uppföra mig som "en vanlig tonåring" gav de till slut upp och lät mig snällt dyka, simma under vattnet, simma under dem för att killa dem under fötterna, stå på händerna, simma under bryggan och allt sånt där annat självklart som alla 17-åringar gör när de badar =P Jag kan inte hjälpa det, trots att jag försöker behärska mig. Jag älskar att bada! Jag kan ligga i hur länge som helst. Jag är oftast under vattnet...länge, vilket  har en tendens att göra dem jag badar med oroliga. I juni när vi hälsade på hos mormor badade vi i sjön där. (Det här har jag fått återberättat för mig) Mormor sa "Jag kan inte se henne". "Hon är där" hade mamma sagt då. "Men jag har inte sett henne på länge". "Hon gör så när hon badar, jag har försökt vattentämja henne i 16 år nu, men hon är hopplös". Hon är lite trött på mig, tror jag =P

Jaja, på hemvägen blev Martvig sugen på "glass eller cashewnötter" som de sa och det gjorde även min lille far (och jag och mamma också=P) sugen på glass. Så efter att ha släppt av vårt synnerligen trevliga sällskap i Älvsjö åkte vi till midsommarkransen och den bästa godis/glass affären i hela Sverige. Mam och Pap tog en mjukglass och jag tog kulglass med en choklad- och en cocoskula. Jag ÄLSKAR verkligen cocosglass =d Fattar inte varför de inte har de på pinne, skulle sälja som smör ju! Så om det kommer till våren vet ni var ni hörde det först =P

Här är förresten kalendern jag köpte idag =)
haha, obsa min tå där till höger =D Det är förövrigt den jag har brutit på två ställen =P
Den är skitbra för den är precis lagom stor. De andra jag har haft har varit för stora eller för små. Gymnasiekalendern t. ex. den är för liten och dessutom tryckt  på ett hopplöst papper. Dessutom HATAR jag vågräta dagar. Här är de lodräta, dessutom med tid utsatt till vänster. Pörfeckt =P

Nu ska jag snart gå och lägga mig. Imorgon ska vi ha släktkalas eftersom jag fyller år på onsdag. Vill ha onsdagen för mig själv =P Ska städa mitt rum, fy fabian vad det behövs, och småordna lite i lägenheten. Vi ska bjuda på mackor, rimbobullar, tårta, kaffe, thé och fläderbärssaft (varför säger man fläderbärssaft? Den har ju för fan inga bär, man gör ju saft på blommorna =S). Flädersaften, bullarna och mackorna är hemmagjorda. Fuskar lite med tårtan i år, fy på mig =P

Har lyssat på Nordman idag av nån anledning. Båda skivorna, flera ggr. Jag älskar dem verkligen! Han får avsluta dagen =D
 Ännu Glöder Solen - min favoritlåt
Se solen är så röd nu
Den brinner som mitt blod
Men jag kan inte lova dig
Nåt mer än det du ser
Visst vill jag öppna dörrar
Och nå dig i din dröm
Men solen har förvandlat dig
Så håll mig nära nu

Och släng då det
Som döljer dig
Och låt mig komma in
Din mun är röd
Så öppna den
Men fråga ingenting
Och blir du rädd
Så blunda hårt
Jag bär dig om du vill
För ditt är ditt
Men vårt är vårt
Och tiden den står still

Och om jag skulle dö nu
Så drunknar jag i dig
Så naken som jag föddes
Ger jag mitt liv till dig
Och ännu glöder solen
Men natten närmar sig
Det blåser upp till storm inatt
Så håll mig nära dig

Och släng då det...

Du tvekar när du ser mig
Men kroppen blev min sköld
Och varje arv är kärlek till mitt liv
Du tror att jag är farlig
Men se på mig igen
Jag skänker dig det liv som brinner än

För ännu glöder solen
Och ännu finns det liv
Det blåser upp till storm inatt
Så göm dig nära mig

Och jag ska hålla i dig
Men bara om du vill
Jag tar dig genom vindarna
Så länge jag finns till

Och släng då det...

Kommentarer
Postat av: Icia

svar: ja, det är att det är underhållande som är viktigt, sedan lär man sig ju!

Postat av: Egoina

jag funderade på det. men jag tror detta blir bättre :P haha.

2007-08-14 @ 00:53:33
URL: http://egoina.blogg.se
Postat av: Helena

Godmorgon! Låter skönt med bad. Jag har bara badat två gånger i år! Hoppas att du får en bra dag!

2007-08-14 @ 07:26:24
URL: http://www.beverlyhills.blogg.se
Postat av: Åsa

ååh va snällt :d kommer inte hovis idag så får du skicka dom fortast möjligt xD

2007-08-14 @ 08:12:31
URL: http://fillihoe.blogg.se
Postat av: Victoria

hehe :P himlans roligt när man börjar övningsköra i början :) för då ser man verkligen alla framsteg man gör :D

2007-08-14 @ 09:43:10
URL: http://virraan.blogg.se
Postat av: Nina

de kanske använder klorin? hahahha.. haha näeee..
men ja har nog aldrig sett dem städa dem heller? inte nån gång då ja varit i grekland.. får ta å fråga hur det gör ;)

2007-08-14 @ 10:02:54
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Matilda

snygg kalender!

2007-08-14 @ 10:10:43
URL: http://maaatilda.tjejsajten.se
Postat av: Wille

Jag älskar att bada =)

2007-08-14 @ 10:24:01
URL: http://wilmers.blogg.se
Postat av: Karin

måste också köpa ny kalender, bra att du påminde mig

2007-08-14 @ 10:41:22
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Mija

Skönt med nattdopp! ;)

2007-08-14 @ 14:47:19
URL: http://mammamija.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback