SNYGGING NR 1

Snygging nr 1Vem kan motstå min otroliga charm? Kan -> Du ;)?

Nu har jag alltså kommit hem från Borås. Har ridit hur mycket som helst, har grym träningsvärk. Har tränat som fan på det som jag fik lite kritik för. Hem var det tre byten. I Herrljunga, Falköping och Skövde. Sen tog jag ju pendeln hem så allt som allt blev det fem tåg. Men det gick rätt fort ändå. Somna precis innan Katrineholm och vakna sen i S-tälje. Jobbigast var att hålla reda på alla biljetter.

Imorgon är det tävling. Ska förbereda lite idag: putsa träns, sadel och stövlar och sånt. Det vill man inte göra samma dag som man rider för då kan man bli svart i baken =P Kanske rykta honom lite om han inte går lektion. Dessutom ska jag baka bullar. Vad tycker ni? Vanilj eller kanel? Jag tycker bäst om vanilj så jag brukar göra 75% vanilj och 25% kanel. Ska också kolla igenom alla protokoll och tänka igenom hur jag ska rida.
Det som ska göras imorgon är att jag ska knoppa manen, byta till tävlingsschabrak, rykta och sen ska självklart stallet städas. Sopa överallt och städa läktaren och fixa domarplatsen och ordna fika. Andra hjälper ju till såklart så jag behöver mest bekymra mig över min kuse.

Självklart vill jag att det ska gå bra men jag har inte så höga förhoppningar. Crellan är fortfarande ganska ung även om man inte tror det eftersom han är så trevlig. Inne i manegen kan han dock se lite "spöken" och sånt. Nu kommer han dessutom vara ensam och det är alltid lite jobbigare för hästen. Han har dock gått några program och även tävlat lokalt. Jag ska fråg runt lite och luska lite idag. Annars är det den eviga höger galoppen där han alltid fattar fel och hela programmet är i stort sett i höger galopp så vi får se hur det går. Måste träna ordentligt på det på framridningen. När han väl har fattat rätt går det hur bra som helst. Hans problem är att han liksom "glömmer bort" att han kan galoppera med de motsatta benen, den dumbomen =P

Men, men I gotta Pink Positive, right?

Kommentarer
Postat av: Crazypill

japp det måste man!

Postat av: AmandaB

Det är så med bäbisarna :)

2007-04-14 @ 12:30:43
URL: http://amandabacktorp.blogg.se/
Postat av: Anna

ösnkar dig stort lycka till imorrn i tävlingen - ska hålla en tumme!
kram!

2007-04-14 @ 19:57:47
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: Isola

Lycka till gumman <33 Jag diggar Pink Power andan!

2007-04-14 @ 23:37:09
URL: http://sthlmfinest.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback